Katrine Solvåg, Kontorsjef, iHus Grünerløkka
-Som kontorsjef er det jeg som bestiller all informasjon til vårt meglerkontor.
Tvangssalg ble suksesshistorie
-Vi hadde en kunde som kom innom kl 18 på kvelden. Han ville flytte tilbake til byen hvor han kom fra, og skulle selge leiligheten. Vi gjorde et søk og fant at eiendommen var overbeheftet, den var begjæret for tvangssalg. Det stiller helt andre premisser for salget. Men det er klart det er flaut for selger å fortelle det. Han var helt fortvilet og visste ikke hva han skulle gjøre.
Solgte til over takst
-Vi kontaktet byfogden, og spurte om vi fikk lov å selge leiligheten, og det fikk vi. Det var en standard to-roms, men den lå fint til. Megler samarbeidet tett med byfogd, stylister og selger. Megler anbefalte selger til å ta et ekstra malingsstrøk. Det var det lille ekstra som skulle til. Selger ble veldig glad da han kunne innfri alle heftelsene og flytte til hjembyen sin uten gjelden hengende over seg. Det har alt å si at kunden føler seg ivaretatt. Hadde vi ikke hatt tilgang til riktig informasjon på riktig tid, kunne det gått mye verre, sier Katrine.
Et par tastetrykk unna
-Det er stor forskjell på å sitte på telefonen eller i verste fall be om utskrift av et registersøk per brev, og slik det er nå – bare med et par tastetrykk. For oss er det helt sentralt å få den informasjonen du er på jakt etter når du trenger den. Og det er veldig fint å få påminnelse per mail når bestillingen er ferdig behandlet. Jeg er svært fornøyd med infotorg, avslutter Katrine.